Apunts del Baix Penedès

El Baix Penedès és terra de vinya i oliveres, terra de castells, terra d’art i de música… És la terra que m’ha vist créixer i que m’ha acompanyat des del primer mes de vida.images
Recordo l’olor dels tomàquets de l’hort del senyor Jaume, recordo anar a buscar raïm per esmorzar a l’hort del senyor Roca i menjar-lo mentre els pares encara dormien, recordo veure les ovelles pasturar pel prat de davant de casa. També plegar olives amb els meus tiets, les passejades amb bici amb els cosins grans o com anàvem a repartir l’adob de les gallines amb el tractor a tots els pagesos del voltant. Recordo les oques de la meva tieta perseguint-me pel jardí i els galls cantar a les set del matí. Recordo l’olor de terra mullada, la riera del Vendrell baixant amb força i com la meva àvia aprofitava per anar a collir els cargols que apareixien després de cada xàfec. També la platja de Coma-ruga plena de musclos i tallarines que nosaltres agafàvem mentre l’avi pescava. I recordo veure, en algunes ocasions, com se li il·luminaven els ulls en descobrir una “dorada” a la punta de la canya. Recordo les diades castelleres davant l’església del Vendrell i l’emoció que tenia quan veia aparèixer els castellers enfaixats amb el so de les gralles.images-1
Tot el que puc explicar d’aquesta terra són coses senzilles, que possiblement no són especials en elles mateixes però si que són especials per mi. Estan lligades a allò que de petita em feia feliç i a coses que de més gran també han marcat el meu camí, com els castells.

Desitjo que en aquesta passejada pugueu fer un tastet de la gent, del camp, de l’hort, del mar… així com també de la història cultural i artística de la comarca.
(Marta Bahima)

Aquesta entrada ha esta publicada en 35 Baix Penedès. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

