Records de Monistrol de Calders

Et parlo de la meva infantesa de l’any 63 al 66. On vaig conèixer un poble tranquil amb horts dins al poble i on porcs i vaques ens alegraven les tardes dels nois de ciutat.

Parlo d’uns carrers sense asfaltar per on les bicicletes trobaven tots els sotracs.

Hi havia un colmado on podies comprar de tot des d’una escombra a coses de menjar.

També hi havia un cinema que ens entretenia.

viccalsd

A l’estiu hi havia molta canalla jugant pel carrer, sobretot fills de gent del poble que tornava a l’estiu.

Em sonen noms com Gamisans, Bosch, Estrada…..tots fills del poble.

Hi havia una fonda Can Rovell ( que també era l’alcalde) i tenia adossada una carnisseria ( de la dona de l’alcalde). També hi havia el bar.

Personatges del moment eren el Senyor Felix Estrada Salaric amo de “Mobles la Fabrica” de Barcelona, on treballava el meu pare i que deixava una casa amb dues vivendes als seus treballadors per tenir una setmana de vacances per torns.I al que el poble va dedicar un carrer un estiu dels que jo hi vaig ser.

I el jugador del Barça Kubala, que hi anava a recuper-se i era molt estimat per la gent del poble.

Una atracció era anar a la parada de l’autobús la Vallesana que portava i s’enduia a la gent amb maletes.Venia de Sabadell.

I el millor que recordo és el riu que ens entretenia, ens refrescava i era fantàstic.

(Jordi Rabassa)

Aquesta entrada ha esta publicada en 33 Moianès. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

