Pla de l´Estany, març 2016

Com cada any el dissabte de Pasqua, una colla d’amics, que celebrem la Pasqua junts,  fem una excursió prop del lloc on ens trobem.

Aquest any hem estat al Pla de L’Estany. Vam triar fer una excursió circular,  sortint de Santa Llogaia de Terri, Ermita de Sant Mer, i tornant al lloc de partida.

mer2

Així vam conèixer una miqueta més El Pla de L’Estany, on un altre any  ja havíem fet un altre excursió al Llac de Banyoles.

Anàvem tranquils, confiant en el nostre cap excursionista, ben conegut per molts de vosaltres, això si assistit amb l’ajut de les noves tecnologies.

Va ser un dia esplèndid, el dia anterior havia plogut,  era un dia clar, que ens va permetre gaudir del passeig.

Anant per  la carretera que va de Medinyà a Cornellà de Terri, ens vam desviar pel trencall que va a Santa Llogaia de Terri, deixàrem els cotxes en un prat d’un verd intens al costat de l’església del poble.

Iniciàrem l’excursió primer seguint la carretera asfaltada i després per  camins de terra, tot seguint una suau  pujada fins a trobar una cruïlla en un coll senyalitzat, on vam fer una parada  per reagrupar-nos i fer unes quantes fotos de les boniques vistes dels camps que ja anunciaven la  primavera.

mer1

Continuem cap a la dreta seguint la indicació del rètol que ja anuncia l’ermita de Sant Mer, fins arribar a la cruïlla següent, deixàrem el camí i per una baixada una mica pronunciada vam arribar a Sant Mer, una ermita tota blanca en mig de prats. On vam fer una estona de descans, i tot prenent uns ganyips,  en van contar la llegenda de Sant Mer.

Un cop descansat vam desfer el camí fins la cruïlla anterior, ara de pujada, un cop a dalt va seguir el camí que havíem deixat. El camí travessa bonics paratges entre boscos, conreus i rieres.

Tot caminant sense preses arribàrem al veïnat de Querol, i poc després ja tornàvem a ser a la tranquil·la  Vila de Santa Llogaia.

Des d’on, aquest cop amb els cotxes, ens vam arribar fins a Sords, i al costat de l’església de Sant Esteve de Sords vam dinar.

A pocs  metres d’allà vam aprofitar el magnífic Pont Medieval (segle XIII – XIV) de Sant Esteve per fer-nos una foto tots junts.

El Pla de L’Estany i la primavera, ens havien obsequiat  amb un bonic

(Marta Coma)

Aquesta entrada ha esta publicada en 31 Pla de l'Estany, Catalunya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.